De Peace Poster Contest, ofwel de Vredesposterwedstrijd, van de Lions Club is in 2018 voor de 3e keer in Rijswijk gehouden. Het is een tekenwedstrijd voor scholieren in de leeftijd van 11 tot 13 jaar. Elk jaar is er een ander vredesthema, en dit jaar was dat Kindness Matters. In het Nederlands vertaald: Aardig zijn helpt!

Bij de prijsuitreiking op woensdagmiddag 31 oktober was ook Rijswijk TV aanwezig en zij hebben een fantastisch filmpje van de prijsuitreiking gemaakt. Dat filmpje kan je hier bekijken: Rijswijk TV

Dit jaar deden 4 scholen uit Rijswijk mee.

• De Wethouder Brederodeschool met de klas van juffrouw Jolanda.
  • De Elsenburgschool met de klas van juffrouw Nicole.
  • De Godfried Bomansschool met de klas van juffrouw Daniëlle.
  • De AZC school De Bazaar met de klas van meester Camiel.

Aardig zijn helpt!, een thema waarmee de leerlingen zich flink op hun posters hebben uitgeleefd. En dat heeft geleid tot een prachtige expositie in de bibliotheek aan de Vliet aan het Eisenhowerplein in Rijswijk.

De juryleden Peter Gentenaar, Jacqueline Stubenitsky en Jacqueline van Munster hadden er een hele kluif aan!
De prijzen werden dit jaar uitgereikt door de burgemeester van Rijswijk Michel Bezuijen, die voor de 2e keer deze belangrijke taak op zich nam.

Dit zijn uiteindelijk de winnende posters geworden:

Zeinab van de Bazaar

Asma van de Elsenburgschool

Jehren van de Godfried Bomansschool

Antriksh van de Wethouder Brederodeschool

En het publiek heeft gekozen voor de poster van Ségolène van de Wethouder Brederodeschool.

Zij kreeg haar prijs uit handen van de directeur van de Bibliotheek aan de Vliet, Harm Smit.
Hij is al vanaf de 1e editie bij onze Vredesposterwedstrijd betrokken en maakt het ieder jaar weer mogelijk dat wij in de mooie bibliotheek mogen exposeren én de prijsuitreiking mogen houden!