11/01/2017

Op 11 januari 2017 is een AED geplaatst bij de Rijswijkse kinderboerderij het Akkertje.

Met de opbrengst van de verkoop van de zogeheten patatotwisters tijdens het Strandwal festival en de Dickens avond heeft de Lionsclub een nieuwe AED (Automatische Externe Defibrillator) kunnen aanschaffen voor de bekende Rijswijkse Kinderboerderij het Akkertje.

Het verzoek tot financiering werd gedaan door de bedrijfsleider Hans Erik Kuiper: "Dit om in geval van nood eerste hulp te verlenen aan mensen die dat nodig hebben op en rondom de kinderboerderij. Het terrein van de kinderboerderij en het omliggende gebied wordt dagelijks druk bezocht door publiek van verschillende leeftijden”

De lionsclub zal de komende 5 jaar de AED financieren waarbij ook onderhoud en instructie dagen inbegrepen zijn.

Groot Rijswijk heeft een leuk artikel aan de plaatsing van de AED besteed. Lees meer hier.