Ieder jaar doen wij mee aan het inzamelen van DE-punten. Dit doen wij vanaf 2014.
De inzamelingsactie ten behoeve van de Voedselbank is een landelijke actie van de Lions. De ambassadeur voor deze actie is René Froger. Hij geeft telkens de aftrap.

Op verschillende locaties plaatsen wij vervolgens in Rijswijk speciale en herkenbare inzameldozen waar de spaarpunten in gedeponeerd kunnen worden.
Deze dozen staan er voor ongeveer 2 maanden in het jaar. Wij kondigen die locaties aan in de lokale nieuwsbladen en online. Plaatselijke winkeliers, ondernemers, kerken, bibliotheek stellen telkens weer een plekje beschikbaar om onze inzameldozen te plaatsen.

Regelmatig halen we de dozen leeg om de tussenstand op te maken.
Dat is een hele tel actie.

Aan het eind van de actie gaan alle punten naar een verzamelpunt en worden bij Douwe Egberts ingeleverd.

In ruil daarvoor verstrekt Douwe Egberts pakken koffie en doet er als bonus nog extra paketten bij ten behoeve van de voedselbank.

Een prachtige actie, waar wij als Rijswijkse Lions vanaf het begin van onze aanwezigheid in Rijswijk graag aan meedoen.
Mede door de gulheid van de Rijswijkse inwoners, heeft de inzamelactie elke keer een mooie opbrengst.