15/04/2017

De familie Haak uit Rijswijk benaderde de Lions Club Rijswijk met het bericht dat zij een donatie hadden voor onze Fight for Sight actie. Zij hadden in het huis aan huisblad Zicht op Rijswijk het artikel gelezen over de inzamel zuil voor oud en vreemd geld in het Albert Heijn-filiaal Kerklaan in Oud-Rijswijk en het doel daarvan.

Omdat zij normaal niet in die buurt komen, hebben zij ons ge-emaild over hun goede bedoelingen. De familie Haak vertelden ons: " Wij willen graag onze oude zilveren munten (guldens, rijksdaalders, vijfjes en een tientje) doneren voor het uitvoeren van staaroperaties in ontwikkelingslanden. Dat is een beter doel dan die munten in een la te laten liggen."

Mooier kunnen wij het als Lions niet verwoorden!

Onder de naam ‘Fight for Sight’ werken de Stichting Lions Werkgroep Blinden en Wilde Ganzen al sinds 1993 eendrachtig samen om wereldwijd blindheid en slechtziendheid te bestrijden.