Een herbelevingsconcert voor de bewoners van woonzorgcentrum Vredenburch.

Voorgaande jaren hebben wij als Lionsclub Rijswijk geholpen de kerstversiering aan te brengen bij woonzorgcentrum Florence Vredenburch.
Dit jaar was dat vanwege corona niet mogelijk en zijn wij op zoek gegaan naar andere mogelijkheden om de bewoners van Vredenburch met de kerst te verrassen.

Wij zijn in contact gekomen met de Stichting Muziek Zonder Grenzen. Hun doelstelling is ouderen in Zuidholland te ondersteunen tijdens de Corona crisis en dat doen zij door concerten te verzorgen in verzorgingshuizen.

Hun blazerskwartet De Lovebells heeft op 16 december 2020 een mooi en gezellig kerstconcert gegeven voor de bewoners van Vredenburch. Tijdens de lunch van de bewoners werd buiten het concert gegeven en vanuit de lunchzaal kon op deze wijze iedereen Coronaproof meegenieten. Buurtbewoners en passanten kregen daardoor ook spontaan een concert aangeboden en bleven luisteren.

Via medewerkers van Florence vernamen wij dat de reacties van de bewoners zeer enthousiast waren en dat deze kerst geste ze veel goed gedaan heeft. En daar doen wij het voor, want ons motto is: “We Serve”.

Stichting Muziek Zonder Grenzen

Het blazerskwartet De Lovebells bestaat uit Ruben van der Kleij, trompettist, saxofoniste Fenna Volmer, trompettist Max Groenen en saxofoniste (en klarinettiste) Monique Horlings.

Zij zagen als beroepsmuzikanten in Coronatijd veel concerten wegvallen. Voor de bewoners van verzorgingshuizen zagen zij dat het eenzame tijden zijn in woonzorgcentra en zij hebben het plan opgevat hieraan wat te doen door het geven van concerten.

Tijdens de 1e lockdown zijn 100 concerten gratis gegeven.

Deze opzet wil men voortzetten met het organiseren van “Herbelevingsconcerten” in april 2021 waarbij 2 trompettisten en 2 saxofonisten herkenbare muziek arrangeren uit de jeugd van onze ouderen in de samenleving. Het gaan 10 concerten worden en aan alle deelnemers wordt een zelfgemaakte CD cadeau gegeven. Om dit mogelijk te maken is een crowdfundingsactie gestart om e.e.a. financieel mogelijk te maken.

Wil jij ze ook steunen, kijk dan hier voor hun Crowdfundingsactie!